Saluhallar /matmarknader
Jag har alltid älskat att besöka saluhallar och matmarknader. Älskar att strosa runt och inspireras av färger, former och dofter. Tyvärr har jag inga egna bilder från mina olika favoriter, därför visar jag bilder på Feskekörka i Göteborg och en bild från Hötorget i Stockholm, som finns på pixabay.
Vilka favoriter besöker du gärna?
/Désirée
Saluhall i Göteborg har jag besökt men inte den i Hötorget. Tror inte att jag har någon favorit, för av någon anledning besöker jag sällan saluhallar. Tror att det är för mycket saker, för mycket folk och för mycket rörelse och intryck så jag blir bara trött av det.
Utomlands däremot kan jag tycka att det är lite roligt för då blir det lite andra saker som inte finns här hemma och då står jag ut med alla intryck. 😊
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Feskekörkan är en favorit.
Även Stora Saluhallen i Göteborg.
Jag minns en saluhall i Uppsala jag besökte som var så fin. Inte långt därefter var det en storbrand tyvärr.
/Maria
Gamla stan i Stockholm. Vi bor alltid på Reisen hotell. Hoppas vi kan åka dit i sommar, har inte varit dit sedan innan pandemin.
Har tyvärr inga bilder därifrån själv. Allt ligger på externa hårddiskar , telefonen är bytt och minneskortet tömt efter senaste besöket.