Sveriges största turistattraktion
Gekås i Ullared är faktiskt det! Idag är det en jättelik anläggning med hotell, stugby och camping, samt att dom äger några naturcampingar en bit ifrån själva varuhuset. Det finns även en välbesökt spa-anläggning. Maten i restaurangen är riktigt bra.
Vi besökte varuhuset söndag kväll och måndag. Trots att det nyligen varit lön/pension m m, så var det inte så jättemycket människor där. Det är en hel del människor som ser det som en trevlig utflykt att åka dit. Kom i samtal med ett par ifrån Östergötland, som berättade att dom tar några utflykter om året dit.
Några bilder innifrån Gekås.
/Désirée
- Redigerat 2026-04-28 09:27 av DesK
Jag har faktisk aldrig varit på Gekås.
Nu skulle jag inte orka att gå där om någon skulle be mig följa med och körde oss dit.
Dessutom verkar de ha samma priser på mycket som vi har här i Knalleland.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Har varit där flera gånger, men inte så mycket de senaste tio åren. Senast jag var där var i januari förra året, och då var det en bussresa dit. Trodde inte heller jag skulle orka gå så mycket där, men det gick bättre än jag trodde.
Tyvärr är det rätt dåligt med platser att sitta och vila på, så man får gå in på något café och sätta sig. Tror inte de kör bort en om man inte beställer något, men det beror ju på hur mycket folk det är just då. Använde kundvagnen som rollator, så då kunde jag hänga på den när det blev för jobbigt att stå upp. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
När det är så lugnt som det var söndagkväll och igår är det ju avsevärt lättare att ta sig fram, samt hitta platser att vila på.
/Désirée
Jag har faktiskt aldrig varit på Gekås, men det är ett ställe som jag vill besöka vid tillfälle 😊