Smultronställen iFokus

Smultronställen

Etikettpresentation
Läst 143 ggr
DesK
4

Smultronställen, presentationstråd

Här är alla välkomna att presentera sig. Berätta vem du är!

/Désirée

DesK
2

Sajtvärd här och på några fler sajter inom iFokus. Hittade hit till iFokus, för mer än 10 år sedan och har fått många vänner här. Älskar att göra utflykter med bil och hitta nya smultronställen, detta var lite av utgångspunkten för att starta upp den här sajten 😊

/Désirée

Maria
4

Maria heter jag och är Sajtvärd på några sajter här i nätverket också.
Jag är en evig Göteborgare och har några smultronställen jag tänker skriva skriva om.
Jag har varit med länge på iFokus och lever ett stillsamt liv numera men jag har gjort en hel det utflykter i vårt land.

/Maria

Lussan20
5

Jag kallas Wonnalesan här och hittade hit av en slump efter att ha skrivit på en annan sajt som hette Passagen.
Men den lades ner och så hittade jag iFokus och vänner som har så bra åsikter att jag blivit kvar och trivs här.
Jag bor i Norrköping som har många smultronställen att erbjuda och fina platser runt vår stad. Denna sajt kommer att bli ett andningshål långt borta från en grå vardag. Jag ser fram med spänning på berättelser och foto på andras -smultronställen- Tack för en trevlig sajt! Mvh/WL

Loris M
3

Även jag är Sajtvärd för några sajter och är på iFokus sedan 2012. Det är jätteroligt att få vara med och bygga upp den här sajten från början.

Jag tycker om att vandra och speciellt nu under pandemin och efter att ha jobbat hemifrån i snart 1,5 år, har jag upptäckt många nya platser som jag tidigare inte besökt.

Precis som DesK tycker jag om att göra kortare som längre bilutflykter så jag kommer att dela med mig av de reseupplevelser. 🙂

Sverige är ett otroligt vackert land och jag hoppas att vi får många medlemmar som vill visa bilder från sina hemtrakter eller bilder från sina resor.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

• Redigerat 2021-06-30 10:46 av Loris M
Draken
3

Jag är Sajtvärd för några siter här i nätverket. Ida heter jag, men kallas Draken (därav mitt nick, som också är namnet på min reptiluppfödning)
Det känns jätteroligt att vara med att bygga upp denna site från början 🙂

Jag är Norsk i själ och hjärta, men bosatt i Sverige i mer en halva livet. Flyttade hit som mycket ung pga av kärlek. En kärlek som jag är gift med än idag.

Vi åker mycket runtom i Sverige och Norge. Så jag kommer berätta om mina smultronställen här inne. Både gamla och nya 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Magi-cat
3

Hej!
Jag är medlem på iFokus sedan 2007 och är Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade Fenomen.

Det är en glädje att vara med i den här sajten och precis som Wonnalesan känner jag att den är som ett andningshål. Ett sant smultronställe. 🍓🙂🌺

Jag hoppas många vill dela med sig av sina smultronställen, de där platserna där man inspireras, känner lugn eller njuter av skönheten. Det kan vara parken runt hörnet eller den efterlängtade vandringen. Det behöver inte vara en resa långt bort …

Särskilt nu under pandemin tycker jag man mer har lärt sig uppskatta all natur och all initiativ att ta vara på naturen och över huvud taget det stora i det lilla.

Just nu längtar jag efter att se havet … 🙂🌊

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
3

Havet!
Oj vad jag längtar till havet! Från alla år i Skagen på sommaren så finns denna längtan kvar. Gotland där jag bodde som ung flicka.
Föräldrarna åkte dit på sommaren och det blev ungdomens spännande liv där, så en väninna och jag flyttade dit i oktober och på unga ben sprang vi ut till Norderstrand. Men var var alla inga party på stranden , inga tält, det var öde och tomt. Likaså Murgrönan där vi dansade och träffade nya vänner.
Jag får längtan till både Skagen och Gotland på sommartid. Underbara smultronställen som säkert många kan berätta mer om än jag…Mvh/WL

Magi-cat
2

#7 Åh vad det låter härligt! 🌊🍓🌺

Draken
3

Havet …Jag blir lycklig av att tänka på havet. Jag är uppvuxen vid havet. Jag hade Nordatlanten "runt husknuten" så att säga, som liten flicka, många dagar och nätter har jag avverkat på båten eller på en holme i en liten stuga.

När jag kommer hem till Bodö, där mina föräldrar fortfarande bor, slår lukten av havsvatten, tång och tjära mot mig. Och jag blir lycklig.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2021-07-01 15:23 av Draken
Magi-cat
1

#9 Bodö …måste vara helt underbart! Kan riktigt känna den där friska luften!

Soligajag1
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan !

Jag har varit medlem på iFokus sen 2016 och det är verkligen en underbar sajt, jag är Sajtvärd på Poesi, jag älskar att skriva av mig. Noveller, dikter och poem.

Jag har nog fått denna ådra av både mamma och pappa, för dom gillar båda två att skriva på olika sätt.

Att skriva av sig när man haft en underbar dag i solen, en mysig kväll med tjejgänget eller hos pappa.

Sedan brinner jag för bakning, matlagning och att dekorera maten på olika tallrikar, tar ett foto på maten och lägger in här.

Visst har man flera smultronställen, ett som jag brukar gå till då och då.
Det vilar ett lugn runtomkring det.

HH 🙂

• Redigerat 2021-07-01 19:05 av DesK
Draken
2

#10: Bodö är en underbar plats. :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis