Smultronställen iFokus

Smultronställen

Etikettvädret
Läst 151 ggr
DesK
2

Vädret

Jag tror att vi som bor i Sverige är närmast världsmästare på att prata om vädret. Så vi måste ju ha en tråd om vädret här på sajten 😊
Vilket är ditt favoritväder och varför?

/Désirée

Maria
2

Jag älskar sol och värme. Gärna vid havet men det går bra ändå😉

Stilla regn kan vara härligt men det värsta är kyla och blåst tycker jag.

/Maria

Magi-cat
1

Klart vi ska prata väder! 🙂

Jag pratade värme med mina släktingar i Kanada igår. 😔 Där är det varmt, varmt. De klagade inte för egen del men för naturen och djuren och alla som inte kan ta sig till bergen, havet eller en luftkonditionerad lokal är det besvärligt.

Så just nu är jag rätt nöjd med våra 15 grader och ösregn …

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2

Ja det kan ju faktiskt bli lite för mycket av det goda😉

/Maria

Draken
2

Jag är ingen stor fan av för mycket värme. Jag tycker det kan räcka med kanske 25 grader på sommaren 😊

På vintern tycker jag dock att det kan var uppemot 28-30 grader, om det är endel snö.

Maken hävdar att jag måste vara uppfödd på isbjörnsmjölk, eftersom jag är uppvuxen i Nord Norge 😉

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Loris M
2

Jag märker att ju äldre jag blir desto mer stör jag mig på värme. Tycker att det är jobbigt när det börjar bli över 25 grader. En perfekt sommardag är ca 20-25 grader. Tycker mest om våren av den anledning.

Sen tycker jag om vinter också (speciellt i Norrland) om det finns mycket snö 😍 I vintras har jag vandrat rätt mycket genom skog och snön. Har man bra kläder så är vintervandringar rätt så härliga.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Draken
1

Vår och höst är mina favoritårstider. Då mår jag som bäst 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vintern i Norrland är inte rolig, om vi nu får en riktig "Norrländsk vinter" Vi hade det för 3 år sedan, och då funderade jag allvarligt på att gå i ide 🤪

Min bil på parkeringen när de inte hade hunnit ploga och skotta.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Magi-cat
1

Många gillar vintern i Norrland, när det är riktig vinter. 🤗 Det gjorde jag också när jag bodde där, älskade den. Fast på första maj hade man fått nog, då kunde det bli vår. 😃

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Draken
2

#8: Jo vintern är vacker. Inte riktigt min favoritårstid, men dock :)

Men det skall vara riktig vinter, med snö och överkomliga temperaturer.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Maria
2

Vintern är vacker men gärna sedd genom ett fönster framför en brasa😉

/Maria

Tarotstollan
2

Jag gillar våren och hösten bäst.
Runt 23 grader i solgasset, bra vind och sol med moln det är nog perfekt väder för mig.😁😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

CasaRamon
2

Vintern i Norrland vill jag bara se på bild eller på TV, trots att jag är född i Skellefteå. Nej, tacka vet jag vintern där jag bor numera, i Uppsala län. Lagom mycket snö och mestadels lagom kallt. Sommaren önskar jag helst inte varmare än max 25 grader.

DesK
1

Jag tycker om alla våra 4 årstider. Våren med sin skira grönska och ljuset som återvänder. Sommaren med värmen och alla vackra blommor. Hösten med sina vackra färger och höga klara luft. Vintern med lite snö är mysig, särskilt när man sitter framför brasan och har en massa levande ljus tända 😉😎

/Désirée