Söderköpings poesifestival 20-21 augusti
Den 20-21 augusti 2021 inbjuder Söderköping till Poesifestival!
Det erbjuds en stor bredd av poeter och poesi, både nationellt välkända och hittills okända lokala förmågor. Det ska också finnas en öppen scen för spontana framträdanden!
Poesifestivalen kommer att vara gratis och ske både på plats och digitalt!
Arrangörer är Söderköpings stadsbibliotek och Söderköpings bokhandel.
Ett mycket trevligt initiativ för alla poesivänner!
bif 2021:02
https://visit.soderkoping.se/sv/301954/Soderkopings-Poesifestival-2021/
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Så trevligt det låter🙂
/Maria
Söderköping i sig är väl värt ett besök! Väldigt charmig liten stad.🙂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
I Söderköping finns mycket att se! I år kanske det blir ett medeltida Gästabud igen i augusti ? (Egen tråd i så fall om det) Förra året blev evenemanget inställt pga pandemin.
När man tittat klart på poesifestivalen finns mycket kvar att njuta av …
Jag klistrar in ett inlägg av Wonnalesan från tråden Smultronställen:
Wonnalesan
Wonnalesan
2021-06-29, 17:45
Ett riktigt smultronställe är just-smultronstället- i Söderköping- en stor glassbar vid Göta kanal i Söderköping. Där kan man beställa fantasiglassar i cups med dekorationer och mängder av smaker. Under tiden kan man se då de slussar stora segelbåtar en del på väg ut i havet andra på väg inåt landet.
Runt hörnet kan man äta en alldeles helt vanlig glass för en billigare slant. Men minst lika god.
Söderköping är en pittoresk liten stad att upptäcka, de smala gränderna med de gamla husen, små butiker och man kan även ta en båttur ut till Harstena längst ut i havsbandet. Ett fiskeläge som också rymmer en damm mitt på ön med Röda näckrosor. Man kan äta på båtresan ut.
I Söderköping kan man också få guidning och åka -lilleputtåget- runt staden och höra om legenden på Ramunderberget, där har man en härlig utsikt över Söderköping och omgivningarna.
Stanna gärna till en stund i denna pärla då ni är på väg till Västervik eller Öland, det ångrar ni inte….Mvh/WL