Smultronställen under sen höst
Så här alldeles på gränsen mellan sen höst och vinter - vilka smultronställen och platser för rekreation finner ni?
Träden har fällt alla sina blad och de flesta blommorna har frusit. Naturen bereder sig till vila och återhämtning.
Men det är på sitt sätt skönt och avkopplande med dimman och stillheten, liksom kravlöst. Man behöver inte gå loss och göra så mycket som under sommaren, man kan bara njuta i lugnet. Är det inte vad man ofta behöver?
Jag njuter av grönskan, för det är ännu mycket som är grönt. Fälten är gröna (snön smälte), skogen är grön. Igår såg jag ett träd som tappert bar sina blad ännu!
Vad har ni för smultronställen i vardagen?
Bilden är från pixabay.com, men lägg gärna in egna, personliga.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
- Redigerat 2022-11-30 10:08 av Magi-cat
Under höst och vinter tiden finns det inte många ställen där jag kan se grönt och bli uppiggad. På avstånd kan jag se en del av Rya åsar och det är alltid vackert när snö eller rimfrost täcker skogen och solen skiner.
Promenader där uppe är alltid fint och man har på många ställen utsikt över en stor del av Borås stad.
Närmaste ställe som jag gillar och ser är hängbjörken som jag har precis utanför mitt köksfönster, jag kan sitta länge och titta på den oavsett årstid. 😍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1 Det låter härligt, Tarotstollan! 💚
Just det där vi har nära gör så mycket gott … Underbart med hängbjörken!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det är jättetrevligt att gå runt Sidsjön när det är mitt i mellan höst och vinter. naturen är fantastisk i härliga höstfärger och sjön glittrar som iskristaller.