I och kring mitt Sundsvall ❤️
Jag bor i Sveriges vackraste stad. Inte bara enligt mig utan Sundsvall blev korad till Sveriges vackraste stad 2017 😁
Stan är ganska unik med sina palatsliknande stenbyggnader. Efter branden som jämnade staden med marken i 1888, bestämdes det att stan skulle byggas upp i sten, för att förebygga att det skulle ske samma katastrof igen.
Stenstan är mycket vacker med sina grönområden och vackra planteringar. Stan ligger dessutom i en dalgång mellan två ganska höga berg, Södra och Norra stadsberget, utsikten där uppe är formidabel.
Jag tänkte visa upp min vackra hemstad i denna tråden.
Sundsvall by night.
Bilden är tagen i vintras.
Dit måste jag ta mig framöver! Så vackert! 😊
/Désirée
Kvällspromenad kring Sidsjön
Blåsippor och Vitsippor i skogen nedanför oss.
Sundsvall är fint!
Sundsvall med omgivningar är fantastiskt. Har haft släkt där så besökt det minst 1g/år.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#7 och #8: Jag älskar mitt Sundsvall. Har bott här sedan jag var 18 år, maken är uppvuxen här.
Det har lagts en träbro över hela myren.
Några av blommorna som växer där.
Vinterstormarna har härjat även här.
- Redigerat 2026-05-12 08:18 av Draken
Vi hade tur med vädret, fast det mulnade på när vi var på väg tillbaka till bilarna.
Stigen mot en annan del av reservatet
Hemma på parkeringen igen. Lite halvmysko himmel 😉
Tack för alla underbart fina bilder som du visar 🙏😊 Det är jättebra, när de lägger träbroar över myrar och andra oländiga ställen, särskilt för mig som är rätt snubbelfotad 😊
/Désirée
#18: Vad kul att du gillar mina bilder 😊 Jag rör mig mycket i skog och mark runt Sundsvall med hundarna. Så det blir några bilder 😉
Ja, jag tycker de kan lägga sånna broar lite varstanns. Det skulle vara mycket lättare att ta sig ut för många. Jag är också rätt snubbelfotad efter min knäoperation.
- Redigerat 2026-05-13 08:40 av Draken
Hundpromenad i sandtaget vid Stordalen.
Igår gick vi med en av våra hundkompisar till sandtaget så hundarna skulle få jobba lite med musklerna 🙂Finns inget bättre sätt för en hund att bygga muskler 😁
Sandtaget är väldigt vidsträckt.
Hundarna hade jätteskojigt.
På väg tillbaka till bilarna körde vi lite agility och parhoppning 😉
- Redigerat 2026-05-13 08:46 av Draken
Så härligt för hundarna 😊🐾
Jag har tidigare haft möjlighet att låta mina hundar springa i sandtag, men tyvärr inte nu längre.
/Désirée
#24: Det är fantastisk träning för dem. De blir riktigt trötta.
Synd att du inte har möjlighet att låta dem springa i sandtag längre.
Så fina vovvar och så roligt de har.
#26: Tack så mycket 😊
Märklig himmel på ringträningen för ett tag sedan.
Så vackra bilder! Jag har bara varit i Sundsvall en gång, men nu blev jag sugen på att åka dit igen 🌞
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
#29: Hojta till isf. Så tar vi en kaffe 😁
#30: Så kul, det ska jag lägga på minnet 😊
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Hemma på min egen "bakgård"
Härligt med så mycket fin natur runt knutarna. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#34: Ja det är helt underbart. Sundsvall överlag har mycket skog och grönområden runt ikring, trots att det inte är en liten stad.
Så många vackra bilder!😍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#35: Alla vackra hus i centrum är också sevärda = Stenstaden.
- Redigerat 2026-05-31 21:24 av beem
#36: Tack 😊
#37: Ja det är mycket turister just i stenstan nu under sommaren.
Blev några blombilder i dikena längs skogsvägen också 😁
Så vackert både i Strömö och Matfors 💖
/Désirée
#43: Tack 😊
Hundarna fick hoppa i plurret
Gick en promenad vid Grevebäcken här om dagen. Där var det fint nu 😊
#47: Så vackert
Tack 😊